tisdag 8 november 2022

Centerpartiet i förfall

Medan folket i lövhögen har fokus på Sverigedemokraterna
tuggar dessa i sig resterna av klöverbladen.


Centerpartiet förfall

En god vän som har lämnat Centerpartiet, frågade mig hur jag kan motivera mig att alltid bära Centerpartiets förgyllda klöver på alla mina jackor och kavajer.

Enkelt!

Jag är en genuin centerpartist och frågan är; hur många i partiets ledarbunker kan säga det med gott samvete?

Hur många står för de grundläggande centeridealen?

Hur många är idékorrumperade stureplansmuppar?


Nu ska det väljas ny ordförande och den väldresserade valberedningen har lyssnat på matte.

Tre "trogna" föreslås och medlemmarnas favorit ignoreras




Helena Lindahl har dragit tillbaka sin kandidatur och C tuffar vidare i stureplansspåret tills vidare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar