I Sverige har den politiskt korrekta fårskocken fått det till att vara frivilligt!
Låt en kvinna från Mellanöstern/Somalia gå obeslöjad genom ett bostadsområde med stor andel invandrare så visar sig verkligheten!
Kvinnor behöver inte bära slöja när de umgås med bara kvinnor eller prepubertala gossar; alltså ett sexuellt attribut!
KVINNOKRAFT 4.0
KK4-0 Facebook


Såg till min fasa att Wasa knäcke nu anammar medeltida värderingar. Det var sista gången som jag handlade deras märke. Jag skickade dem följande mail:
"Wasa stödjer kvinnoförtryck i sin reklam
Hej,
Jag skriver till er eftersom jag reagerar starkt på er senaste reklamkampanj där ni väljer att framhäva en kvinna i hijab.
Hijaben är inte ett neutralt plagg. Den är en religiös och politisk symbol som i många delar av världen påtvingas kvinnor genom lagstiftning, socialt tryck och rena hot.
FN:s rapporter och människorättsorganisationer har gång på gång visat att kvinnor i Iran, Afghanistan, Saudiarabien och andra länder straffas, fängslas eller misshandlas när de inte bär detta plagg.
Att ni i Sverige, ett land som säger sig stå upp för jämställdhet och kvinnors rättigheter, väljer att marknadsföra ert varumärke genom en symbol för kvinnlig ofrihet är både cyniskt och respektlöst.
Genom er reklam skickar ni i praktiken signalen att kvinnors underordning kan användas som ett varumärkeslyft. Ni hade aldrig gjort en kampanj som hyllade apartheid eller annan köns- eller rasdiskriminerande symbolik. Varför gör ni det här?
Wasa säger sig stå för hållbarhet, omtanke och framtidstro. Men hur kan ni tala om hållbarhet och ansvar när ni samtidigt legitimerar en av vår tids mest tydliga symboler för kvinnors ofrihet?
Svenska kvinnor har i generationer kämpat för att slippa religiösa och patriarkala tvång. Ska Wasa vara det företag som backar utvecklingen?
Jag kräver ett svar på hur ni resonerar när ni medvetet använder kvinnoförtryckande symboler i er marknadsföring. För mig och många andra är detta ett tydligt svek mot grundläggande värderingar om jämställdhet och mänskliga rättigheter.
Vänligen, men bestämt,"
Om någon mer känner för att skicka dem ett mail så hittade jag följande 3 mailadresser
klas.bergstrom@barilla.com
info@wasasweden.se
ossian.kjellstrom@storyrelations.com”
Kvinnor behöver inte bära slöja när de umgås med bara kvinnor eller prepubertala gossar; alltså ett sexuellt attribut!
KVINNOKRAFT 4.0
KK4-0 Facebook


Såg till min fasa att Wasa knäcke nu anammar medeltida värderingar. Det var sista gången som jag handlade deras märke. Jag skickade dem följande mail:
"Wasa stödjer kvinnoförtryck i sin reklam
Hej,
Jag skriver till er eftersom jag reagerar starkt på er senaste reklamkampanj där ni väljer att framhäva en kvinna i hijab.
Hijaben är inte ett neutralt plagg. Den är en religiös och politisk symbol som i många delar av världen påtvingas kvinnor genom lagstiftning, socialt tryck och rena hot.
FN:s rapporter och människorättsorganisationer har gång på gång visat att kvinnor i Iran, Afghanistan, Saudiarabien och andra länder straffas, fängslas eller misshandlas när de inte bär detta plagg.
Att ni i Sverige, ett land som säger sig stå upp för jämställdhet och kvinnors rättigheter, väljer att marknadsföra ert varumärke genom en symbol för kvinnlig ofrihet är både cyniskt och respektlöst.
Genom er reklam skickar ni i praktiken signalen att kvinnors underordning kan användas som ett varumärkeslyft. Ni hade aldrig gjort en kampanj som hyllade apartheid eller annan köns- eller rasdiskriminerande symbolik. Varför gör ni det här?
Wasa säger sig stå för hållbarhet, omtanke och framtidstro. Men hur kan ni tala om hållbarhet och ansvar när ni samtidigt legitimerar en av vår tids mest tydliga symboler för kvinnors ofrihet?
Svenska kvinnor har i generationer kämpat för att slippa religiösa och patriarkala tvång. Ska Wasa vara det företag som backar utvecklingen?
Jag kräver ett svar på hur ni resonerar när ni medvetet använder kvinnoförtryckande symboler i er marknadsföring. För mig och många andra är detta ett tydligt svek mot grundläggande värderingar om jämställdhet och mänskliga rättigheter.
Vänligen, men bestämt,"
Om någon mer känner för att skicka dem ett mail så hittade jag följande 3 mailadresser
klas.bergstrom@barilla.com
info@wasasweden.se
ossian.kjellstrom@storyrelations.com”

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar